31/12/2021 12:19:21

El Kırığı Tedavisi

El, vücudumuzun en esnek ve kullanışlı kısımlarından biridir. Çeşitli aktivitelerde aşırı kullanım nedeniyle, eller makine kullanırken, düşmeye karşı desteklerken ve spor sırasında burkulma ve incinme, kırık ve çıkık, yırtılma ve ampütasyon gibi yaralanmalara daha yatkındır.

El Kırığı Tedavisi

Parmaklar, koordineli hareketler yoluyla günlük rutin faaliyetlere yardımcı olan insan vücudunun ince yapılarıdır. Parmakları etkileyen herhangi bir anormallik, yaşam kalitesi üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir.

El Kırığı Nedir?

El kırığı, bir kemiğe dayanılabilir sınırdan daha büyük bir kuvvet uygulandığında meydana gelen kemikte bir kırılmadır. Herhangi bir kırığın en yaygın semptomları arasında şiddetli ağrı, şişme, morarma veya kanama, ciltte şekil bozukluğu ve renk değişikliği ve elin sınırlı hareket kabiliyeti bulunur.

Parmak Kırığı Nedir?

Bir parmak kırığı küçük bir yaralanma değildir ve tedavi edilmezse sertliğe, ağrıya, tüm elin hizasının bozulmasına ve nesneleri kavramak veya manipüle etmek gibi özel işlevlere müdahaleye neden olabilir. Parmak kırıkları genellikle spor aktiviteleri sırasında, düşme sırasında veya makine kullanırken meydana gelir.

El ve Parmak Kırıklarının Teşhisi

El veya parmak kırığı teşhisi, kırığın tipini ve ciddiyetini belirlemek için geçmişinize, fizik muayenenize ve röntgen görüntülemenize dayanır. X-ışınları, kırıkların değerlendirilmesinde en yaygın kullanılan tanı araçlarıdır.

El ve Parmak Kırıklarının Tedavisi

Erken kırık yönetiminin amacı kanamayı kontrol etmek, ağrıyı gidermek, iskemik yaralanmayı (kemik ölümü) önlemek ve yabancı cisim ve ölü doku gibi enfeksiyon kaynaklarını ortadan kaldırmaktır. Kırık yönetiminde bir sonraki adım, kırığın azaltılması ve sürdürülmesidir. Kırık iyileştikten sonra vücudun ilgili kısmının işlevine geri dönmesini sağlamak önemlidir. Bunun için immobilizasyon tekniği ile kırık redüksiyonunun idamesi ameliyatsız veya cerrahi yöntemlerle yapılır.

El ve Parmak Kırıklarında Tedavi

Kemikler, yerlerine manipüle edilerek yeniden hizalanabilir. Bunu takiben, kemikler iyileşene kadar hareketsiz hale getirmek için fiberglas veya Plaster of Paris malzemeden yapılmış ateller, alçılar veya braketler kullanılır. 3 ila 6 hafta boyunca bir alçı giyilir.

El ve Parmak Kırıklarında Cerrahi Tedavi

Ameliyat sırasında kırık bölgesi yeterince açığa çıkarılır, kemikler yeniden hizalanır ve teller, plakalar, vidalar ve intramedüller çiviler kullanılarak kırık dahili olarak küçültülür.

El ve Parmak Kırıklarının Tedavisi Sonrası Rehabilitasyon

Kırıkların tamamen iyileşmesi birkaç haftadan aylara kadar sürebilir. Alçı veya korsenin çıkarılmasından sonra bile faaliyetlerinizi sınırlandırmalısınız, böylece kemik baskıya dayanacak kadar sağlam hale gelir. Rehabilitasyon programı, kasları güçlendirmek ve hareket açıklığını iyileştirmek için egzersizler ve aktivite seviyelerinde kademeli artış içerir.